Vad gör man inte för att få se One direction?

 
I söndags natt tog jag och Lizette pendeln till stockholm och tunnelbana vidare till globen, klockan var starx före 1 på natten när vi kom fram och började den 9 timmar långa väntan ute i kylan på att idol finalen biljetterna skulle släppas vid 10. Trycket är så otroligt stort när det är något som har med one direction att göra - och dom är nu gäst artister till finalen - så det var tur att vi åkte upp dit som vi gjorde. Biljetterna på hemsidan krånglade och gick inte att betala när folk hade fått dom och golden circle tog väl slut på 1 sekund skulle jag tro. Men eftersom vi suttit ute i kylan och väntat så fick vi tag på golden circle biljetter i alla fall i och med att dom sålde ett begränsat antal biljetter utanför globen också. Vi blev så jäkla glada! 
 
Om det inte hade varit så sjukt otroligt kallt och blåsigt hade jag nog kunna njutit mer för det är ju en speciell stämning ändå att köa för något som är så viktigt för en. Nyhetsmorgon kom dit och intervjuade dom som satt först i kön och sen intervjuade dom oss också. Folk satt med sovsäckar och liggunderlag, jag gjorde dock misstaget att ta en jacka jag brukar frysa i för att slippa leta reda på min vinterjacka och jag huttrade och skakade hela natten alltså det var hemskt. Som tur var fick jag låna lite av lizettes filt annars hade jag nog inte klarat sitta där. Men när vi hade fått biljetterna och kom in i värmen i väntan på tunnelbanan så värkte det i lederna på mig alltså detta gör jag inte om igen utan ordentligt med kläder. Stackars uteliggare säger jag bara. 
 
[Lizette och jag intervjuas av tv4]
 
Postat av: Mathilda

GRÅTER!!! Jag fick tag i biljetter men kunde som sagt inte betala :(((( Skrik och gråt lite åt mig när du väl är där! :)

2014-10-10 @ 16:20:58
URL: http://nattstad.se/mathildacarlstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: