HOLLYWOOD

[bild från google]
 
Jag har funderat ganska mycket på det här med Hollywood. Om det verkligen är så där glammigt som media och allt får det att se ut. Det känns lite som att det mesta vi vet om Hollywood är det vi har fått se i filmer och serier. Allt är glamoröst och stort. Folket åker omkring i sina lyxiga bilar och det bor kändisar överallt. Jag är säker på att det stämmer men jag var lite nyfiken på folk som faktiskt hade varit där så jag gick in på twitter och skrev ett tweet och frågade om det var någon som hade varit där som skulle vilja berätta för mig om hur det var och vad dom gjorde. Jag fick svar av flera och en av dom som svarade skrev så här:
 

"So basically hollywood is a small area of los angeles that is extremely well known! Its always busy in hollywood, no matter what time of day. The walk of fame is huuggeee with every celeb you can think of! There are loottss of souvenir shops in hollywood and lots of buskers trying to get discovered. The chinese man theater has all of the celeb hand and foot prints made in the concrete and is one of the main attractions. The kodac theater is where alot of award shows are held, like the oscar awards and the nickelodeon kids choice awards to name a few. Then right before hollywood there is a suburb called west hollywood. West hollywood is where you are more likely to find a celeb. West hollywood has lots of hot clubs that they are often spotted at and west hollywood has the chateau marmont which is a famous resturant and hotel, zac efron had his birthday party there about 4 days ago! Oh and also when standing at hollywood between buildings u can see the hollywood sign!" 

 

Så nu vet jag i alla fall lite mer om hollywood som vi inte visste förut, och vad kan jag säga? Jag blev bara ännu mer sugen på att åka dit nu. Vem vet, en vacker dag kanske det blir av, och då ska jag bara njuta. Förresten så är det inte försent för dig än att delta i sunsilks tävling där du och fem vänner kan vinna en resa till just hollywood, [ klicka här ]  för att delta. Lycka till.

 

 
Postat av: Bella Sundqvist

Åh en dröm att åka dit!

2013-11-14 @ 21:08:21
URL: http://isabellas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: