Page 1 of 365 - Årsresumé

Januari-Mars
 
Jag hade min praktik på dagis fram till februari. Sedan började jag flygplatsutbildningen på arlanda i mars som varade hela månaden. Det blev sedan klart att jag skulle få hyra min morbrors café så efter flygplatsutbildningen började det fixas med papper och grejer till mitt egna företag. 
 
April-Juni
 
Cafét var i full gång i Juni och samtidigt åkte jag och Sofia till London den 5 juni för att sedan se One direction på wembley den 7e. Vi gick upp jätte tidigt - eller jag gick upp vid halv 5 och sofia runt kvart över 5 - och begav oss mot wembley där vi skulle spendera dom närmsta 10 timmarna ute i ös regn. Det började nämligen regna precis när vi kom dit vid klockan 7 och sedan höll det på fram till 16 ungefär och sen var det soligt resten av dagen, så vi slapp i alla fall en konsert i ös regn. 
 
Jag var hur lycklig som helst och när intro videon började spelas bröt jag ihop totalt. Alltså det är så många känslor på en och samma gång att man kan knappt hantera det. Stod och skratt grät som en idiot haha. Konserten var underbar och jag visste att jag inte behövde vänta mer än en vecka tills nästa gång. Bästa känslan.
 
Den 13 Juni var det dags igen. Denna gång hemma i sverige på Friends Arena. Lycko rus igen så klart. Vi hade sittplattser denna gång tillskillnad från Wembley då vi hade stå platser och därav var tvungna att köa. Så vi kom dit lagom till insläppet och konserten var ren och skär lycka. Harry var lika knäpp och gullig som vanligt och ville att vi alla skulle säga "vi älskar köttbullar" när han räknat till tre. Så klart gjorde vi det och han sken upp som en sol. Alla hade sina fina tal och dom busade med varandra på scen som vanligt. Sen kom då "we've been one direction, thank you so much being with us tonight and we hope we'll be back soon.. well we'll be back tomorrow." Och sen var det bara att rusa hem igen, få lite sömn för den 14 då blev det köa hela dagen som gällde för vi hade stå plats. 
 
Den 14 Juni var bästa dagen någonsin. vi fick hur bra platser som helst. När vi var som närmst var vi ungeför 5 rader ifrån scenen. Jag hade ju ett mål att ge harry en banan eftersom jag vet att han gillar bananer och så hade jag skrivit lite fint på den. När mitt moment kommer och jag kastar upp den så är det ju inte direkt lyckat för fem öre. Bananen träffar hans fötter och ramlar av scenen. Det var inte alls meningen, jag ville bara få upp den på scen men eftersom jag nu är helt värdelös på att både sikta och kasta så blev det som det blev. Han såg förvånad ut men senare gjorde han en rolig min åt mig. Åh juste, innan banan grejen hände så hälde Zayn en hink vatten över oss och jag pep av lycka. Sen kommer harry med en hink till och höll på att dö för när han hade kastat den hinken vatten över oss vart det så halt så att folk ramlade och man var liksom packad som sardiner och det var nära på att man höll på att ramla själv. Hur som helst, jag inbillade mig att jag fick ögonkontakt ett par gånger med Harry men om det var det är det bara han som vet haha. I och med att jag var så nära så är det ju inte jätte omöjligt, men å andra sidan, varför skulle han titta på mig? Anyway underbar dag.
 
Juli - September
 
Hela juli jobbades det på cafét från morgon till kväll, dag ut och dag in. Dog nästan av värmeslag för när det var som varmast ute så var det ungefär 10 grader varmare inne. Helt sjukt varmt. Men det gick ändå.
Sedan i Augusti var det dags. Jag tog mitt pick och pack och satte mig på ett plan till USA. Där träffade jag en av mina bästa vänner Jamie, för första gången någonsin. Jamie lärde jag känna via twitter under hösten 2012 då vi blev mutuals på twitter. Inte kunde jag tro att jag någonsin skulle få träffa henne på riktigt i och med att vi bodde på två helt olika kontinenter med hela atlanten som sepererade oss. Men den 7e augusti så träffades vi äntligen.
 
Vi hade super kul. Här är en video på när vi träffas och här är en clothing haul video som vi gjorde när jag var där. 
Så jag hade verkligen hur kul som helst. Vi såg One Direction i Washington D.C den 11 Augusti och några dagar innan det var vi på hennes pojkväns systers bridal shower. Super kul att få se lite av den Amerikanska kulturen om man säger så. Hade jag fått bestämma själv hade jag inte åkt hem alls haha, och lyssna på coldplays "Fix You" när man ska boarda planet men verkligen inte vill åka var ju kanske inte den smartaste iden. Höll på att börja stor tjuta haha. 
 
Oktober - December
I oktober började jag skolan igen. Eller börja och börja, jag tog två kurser jag inte haft på gymnasiet och läste dom. Det höll på fram tills i slutet av december. I början av December var det ju idol finalen med One direction, där jag trodde att jag skulle dö pga alla som tryckte på så in i helvete. Missade i stort sett allt efter att ha väntat i över 12 timmar. För en låt dessutom. Lagom surt. Men liam rörde min hand så det kunde ju ha varit värre.
 
Allt som allt har det väl varit ett bra år. Jag har gjort mycket, sett mycket, rest mycket. Jag är nöjd och jag hoppas att 2015 blir jätte bra. Även om det nu har börjat med både en förkyldning och en förlust då jag precis upptäckte att alla mina bilder och videos från dom senaste 2 åren jag sparat på iphoto har raderats. Där la jag alltid över allt när jag tömde mobilen på bilder eftersom jag inte ville att det skulle bli för mycket. Åh det här suger för alla mina bilder jag tog i usa, london och allt från i år är borta. Hoppas resten av 2015 blir bättre än starten. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: