stjärnhimlen

Åh jag verkligen älskar allt som har med rymden att göra. Rymden, Titanic och One direction är väl det enda jag verkligen gillar här i livet och jag kommer i håg hur lycklig jag var när jag äntligen lyckades hitta Andromeda galaxen där på himlen. Jag såg den inte med blotta ögat för den är helt enkelt för långt bort, närmare bestämt 2,2 miljoner ljus år - det jag fotade lös alltså för 2,2 miljoner år sedan, det är helt sjukt när man tänker på det. Jag fick använda en slutartid på 30 sekunder, det är därför stjärnorna och galaxen ser ut som streck eftersom under de 30 sekunderna så fortsatte jorden att snurra. Det är de här som är bra nu när det har gått mot den mörkare tiden på året, att man kan se stjärnorna klart. Dessa bilder fotade jag i mars.
Postat av: Mathilda Carlström

sv: Ja jag får väl göra det, någon gång måste ju alltid vara den första!

Jag gud ja! Jag blir alldeles till mig av att bara tänka på att jag ska till London - Min favoritstad i hela världen. Har du varit där förut?

Haha jag har faktiskt tänkt skaffa falsklegg men det kostar ca 20k eller så var det ett jättebesvärligt sätt som inkluderade att gå igenom någon annans post hur mycket som helst haha. Känns inte så värt för att ha det i ett år bara :) Men 3 av oss 6 som åker kommer vara över 18 så vi vet ju vad dom vill göra efter konserten haha. Det är dock dom 3 som inte är superfans typ, dom tycker det ska bli kul att gå på konserten men de lyssnar inte riktigt på deras musik och sådär. men vi andra får la festa på hotellrummet :P x

2013-10-02 @ 17:03:05
URL: http://mcarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: